Відбувся комплексний тренінг «Професіоналізація педагогів: підходи, структура та стандарти» в рамках проєкту Erasmus+ PAGOSTE

 

В рамках міжнародного проєкту Erasmus+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні (PAGOSTE)» з 17 по 19 жовтня було проведено серію тренінгів «Професіоналізація педагогів: підходи, структура та стандарти» від фахівців з Німеччини та Австрії.

Основними завданнями комплексного тренінгу були:

− ознайомлення з освітніми стандартами та структурами підготовки викладачів професійної освіти в Німеччині;

− знайомство з теоріями та моделями професіоналізації педагогів;

− аналіз підходів та структурних питань підготовки викладачів професійної освіти в Австрії та Німеччині.

З вітальним словом виступили Томас Дайсінгер (завідувач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) та Світлана Шитікова (координатор Національного Еразмус+ Офісу в Україні), підкресливши важливість проєкту для розбудови системи вищої та професійно-технічної освіти та відновлення України після війни.

Томас Дайсінгер розповів про: німецьку систему професійної освіти; типи професійних шкіл; особливості німецької дуальної системи; вимоги до викладачів професійної освіти; загальні питання підготовки викладачів професійної освіти.

Оксана Мельник (викладач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) презентувала: структуру підготовки викладачів професійної освіти у Німеччині; рамкову угоду та стандарти підготовки викладачів професійної освіти; загальні вимоги до змісту фахових предметів та фахових дидактик; базовий навчальний план; моделі підготовки викладачів професійної освіти за Бюннінгом.

Йоахім Дітріх (старший викладач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) обговорив: партнерське управління підготовкою викладачів професійної освіти в Університеті Констанца; фази підготовки викладачів економіки для закладів професійної освіти; роль державних семінарів у підготовці викладачів; питання співпраці між університетами, державними семінарами та школами; особливості шкільної практики.

Олівер Гройлінг (Державний семінар з підготовки викладачів професійної освіти Вайнгартен, Німеччина) розповів про: специфіку викладання у професійних закладах освіти; моделі особистості викладача; професіоналізацію викладачів; особливості мотивації викладачів; стилі керівництва та виховання.

Ріхард Фортмюлер (професор Інституту бізнес-освіти, Віденський університет економіки та бізнесу, Австрія) презентував: систему професійної освіти в Австрії; особливості дуальної системи освіти; системи підготовки викладачів професійної освіти; вимоги до предметних та дидактичних компетентностей викладачів; набуття компетентностей в університеті та через стажування в школі й на підприємствах.

Із матеріалами презентацій можна буде ознайомитися на сайті проєкту 

Понад 250 учасників – представників УІПА, інших закладів вищої, фахової передвищої та професійно-технічної освіти, навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти, Міністерства освіти та науки України – відвідали тренінг.

Тренінг викликав інтерес серед учасників, які мали змогу поставити до тренерів цікаві для них питання.