УІПА провела 4-й і 5-й Міжнародний науково-практичний WEB-форум «Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя»

 

На базі Української інженерно-педагогічної академії 23-26 травня в режимі онлайн був проведений 4-й і 5-й Міжнародний науково-практичний WEB-форум «Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя».

Організатор Форуму: Українська інженерно-педагогічна академія (кафедра інформаційних комп’ютерних технологій і математики).

Співорганізаторами науково-практичного WEB-форуму виступили:

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (Харків, Україна); Національна академія педагогічних наук України (Київ, Україна); Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О. Сухомлинського (Київ, Україна); Асоціація з розвитку професійної та неперервної освіти (Харків, Україна); Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (Київ, Україна); Інститут професійної освіти НАПН України (Київ, Україна); Національний авіаційний університет (Київ, Україна); Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Донецькій області (Краматорськ, Україна); Український державний університет імені Михайла Драгоманова (Київ, Україна); Український державний університет науки і технологій (Дніпро, Україна); Науково-методичний центр професійно-технічної освіти у Харківській області (Харків, Україна); Асоціація з розвитку професійної та неперервної освіти (Харків, Україна); Українська національна секція Міжнародного товариства інженерної педагогіки – IGIP (Харків, Україна); Громадська організація «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами» (Харків, Україна); Проєкт Erasmus+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні» (PAGOSTE). Всі співорганізатори підтвердили свою згоду відповідним листом та надіслали її за місяць до початку роботи форуму.

Іноземні партнери форуму цього року були: Горійський державний педагогічний університет (Горі, Грузія), Політехнічний інститут в Портелегре (Портелегре, Португалія), Поморська академія (Слупськ, Польща), Стамбульський Університет (Стамбул, Туреччина); Талліннський технічний університет (Таллінн, Естонія), Тираспольський державний університет (Кишинів, Республіка Молдова), Тракійський університет (Стара Загора, Болгарія) Університет DTI (Дубниця-над-Вагом, Словаччина), Арадський університет ім. Аурела Влайку (Арад, Румунія), Університет Костянтина Філософа (Нiтра, Словаччина); Університет прикладних наук Вюрцбург-Швайнфурт (Вюрцбург, Німеччина).

З привітальним словом від Української інженерно-педагогічної академії виступив проректор з наукової роботи Олександр КУПРІЯНОВ, доктор технічних наук, доцент. Від університету прикладних наук (Вюрцбург, Німеччина) Юрген КОБЕРЛАЙН-КЕРЛЕР, директор IBK інжинірингової компанії «Коберлайн». Від Поморської академії вітання були від Володимира СТРЕЛЬЦОВА, доктора наук, професора. Від інституту професійної освіти НАПН України (Київ, Україна) привітали учасників Форуму Валентина РАДКЕВИЧ, директор інституту та Микола ПРИГОДІЙ, заступник директора. Від Громадської організації «Школи адаптивного управління соціально-педагогічними системами» з вітальним словом виступила Галина ЄЛЬНИКОВА, голова ради, доктор педагогічних наук, професор. Директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Донецькій області Едуард ГОНЧАРОВ привітав учасників та побажав плідної роботи. Від Навчально-наукового інституту психології та соціальних наук Міжрегіональної академії управління персоналом Яна РАЄВСЬКА, директор, експерт МОН України з психологічних питань. Від Українського державного університету науки і технологій (Дніпро, Україна) привітала учасників Форуму Ольга ЛУЧАНІНОВА, професор кафедри інженерної педагогіки. Від Приватного закладу "Центру професійної освіти і навчання" (Кривий ріг, Україна) АНДРІЙ СЕМЕНОВ, директор центру.

Ключовими спікерами заходу виступили: Олександр КУПРІЯНОВ, доктор технічних наук, професор, проректор з наукової роботи Української інженерно-педагогічної академії, м. Харків, Україна; Лариса БЕРЕЗІВСЬКА, професор, доктор педагогічних наук, член-кореспондент НАПН України, директор Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О.  Сухомлинського, НАПН України, м. Київ, Україна; Сергій ЗИБІН, професор, доктор технічних наук, професор кафедри безпеки інформаційних технологій, факультет кібербезпеки та програмної інженерії, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна; Габріела КЕЛЕМЕН, професор, доктор педагогічних наук, заступник декана факультету педагогіки, психології та соціальних наук, Арадський університет ім. Аурела Влайку, головний редактор журналу «Освіта плюс», м. Арад, Румунія; Юрген КОБЕРЛЯЙН-КЕРЛЕР, Ph.D., генеральний директор ІБК «Інженерне бюро GmbH & Co. KG», член Товариства випускників Вюрцбурзького університету й Центру прикладних енергетичних досліджень, м. Вюрцбург, Німеччина; Лариса ЛУК’ЯНОВА, професор, доктор педагогічних наук, член‑кореспондент НАПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імен Івана Зязюна НАПН України, Голова правління Громадської спілки «Українська асоціація освіти дорослих», м. Київ, Україна; Валентина РАДКЕВИЧ, професор, доктор педагогічних наук, дійсний член (академік) НАПН України, директор Інституту  професійної освіти НАПН України, м. Київ, Україна; Луїс Мігель КАРДОСО, професор, доктор наук, кафедра мови та комунікативних наук, Вища школа освіти та соціальних наук Політехнічного інституту Порталегре, Центр порівняльних досліджень, Університет Лісабона, м. Порталегре, Португалія; Ігор ЗАВГОРОДНІЙ, професор, доктор медичних наук, академік Національної академії наук вищої освіти України, директор Навчально-наукового інституту якості освіти Харківського національного медичного університету, м. Харків, Україна; Олена МЕРЗЛЯКОВА, Ph.D, старший науковий співробітник відділу наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти, Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, член Національної психологічної асоціації України, Американської Психологічної Асоціації (APA – American Psychological Association), Міжнародної організації «Європейське товариство вивчення травматичного стресу (ESTSS – The European Society of Traumatic Stress Studies), м. Київ, Україна.

Кількість зареєстрованих учасників на Форум досягла більше 200 осіб із України та зарубіжних країн, а саме науковці і практики із Арада, Горі, Дубница-над-Вагом, Кишинева, Портелегро, Слупська, Таллінна, Ямбола, Балаклії, Бершаді, Борисполя, Білої Церкви, Бучі, Василькова, Вінниці, Глухова, Гостомеля, Горішних Плавнів, Дніпра, Дрогобича, Івано-Франківська, Запоріжжя, Змієва, Києва, Костянтинівки, Кривого Рогу, Краснограда, Кропивницького, Львова, Луцька, Любешева, Меліоративного, Миколаєва, Могилів-Подільського, Новомосковська, Новояворівська, Олександрії, Охтирки, Полтави, Радохинців, Рівного, Романова, Слобожанського, Слов’янська, Сум, Харкова, Херсона, Хмельницького, Черкас, Чернігова, Фастова, Умані, Ямполя, а також представники із ЗП(ПТ)О та загальноосвітніх закладів Харківської області.

Програма форуму передбачала тематичні напрями роботи: перший день – відкриття Форуму та виступи ключових спікерів; другий день – день професійної освіти; третій день – день громадськості в освіти та круглий стіл-презентація проєкту PAGOSTE «Нові механізми управління підготовкою педагогічних кадрів в умовах цифрової трансформації професійної освіти».

Цього року Форум проводився за такими науковими напрямами:

  • трансдисциплінарна парадигма цифрової трансформації суспільства: управління змінами та якістю науково-освітнього процесу;
  • психологічні засади розбудови єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя;
  • сервіс-інжинірингове забезпечення створення й функціонування інформаційно-освітніх середовищ. Безпека інформаційних технологій. Штучний інтелект;
  • стратегії цифрової освіти: засоби, методики, технології, системи;
  • STEAM-освіта: досвід, реалії, стратегії;
  • нові механізми управління підготовкою педагогічних кадрів в умовах цифрової трансформації професійної освіти;
  • освіта дорослих в умовах динамічного розвитку інформаційного суспільства;
  • університетська освіта: тенденції сьогодення;
  • інноваційні трансформації у спеціалізованій освіті (воєнній, мистецькій, спортивній і науковій);
  • адаптивне управління соціально-педагогічними системами;
  • інтернаціоналізація наукової освіти: стратегії випереджального розвитку суспільства знань в умовах воєнного стану.

Протягом чотирьох днів було представлено більше 30 доповідей онлайн та понад 100 доповідей в оффлайн режимі. Учасники форуму мали неоціненну можливість познайомитися з цікавими розробками в галузі інформаційного простору освіти вітчизняних та зарубіжних науковців, обмінятися досвідом та збагатитися новою інформацією і науковими ідеями. Особлива увага була приділена актуальному питанню організації дистанційної освіти в навчальних закладах в умовах тривалого «карантину» та війни, а також багато доповідей було присвячено психологічній адаптації до сьогоднішніх важких викликів. Науковці розглянули переваги, особливості роботи та технічні складнощі цифрової освіти, особливості застосування штучного інтелекту в освітній процес, особливості формування soft skills в умовах війни.

Завершився Форум підведенням підсумків й оголошенням рішень щодо перспектив та завдань спільної діяльності всіх освітніх та наукових установ організаторів та співорганізаторів України та зарубіжних країн. А також визначенням рекомендацій, пропозицій і порад щодо техніко-технологічних, інформаційно-комунікаційних, змістово-методичних, соціально-комунікативних і організаційно-міжнародних аспектів організації і проведення Web-форумів.

Матеріали 4-го і 5-го Міжнародного науково-практичного WEB-форуму розміщені на сайті 

Щиро вдячні всім учасникам заходу за надання змістовних доповідей, цікавих ідей і можливість ознайомитись з досвідом зарубіжних і вітчизняних учених й практиків.

Бажаємо подальших успіхів учасникам 4-го і 5-го Міжнародного науково-практичного WEB-форуму та активної спільної роботи.